سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۵۸

اخبار

نسیم خدمت در منطقه عملیاتی آغاجاری

دکتر هاشمی مدیرعامل سازمان: با توجه به عملیاتی بودن منطقه آغاجاری خدمات اورژانس را به بالاترین سطح ممکن ارتقا می دهیم تا زمان طلایی درمان اورژانسی از بین نرود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری دکتر سید مهدی هاشمی مدیرعامل سازمان به همراه دکتر بهرام دهقان عضو هیئت مدیره و رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و سیده فاطمه اولیایی رئیس روابط عمومی و تکریم سازمان روز جمعه سوم بهمن ماه سال 1399 از منطقه عملیاتی آغاجاری بازدید کردند.

در این سفر که به منظور بازدید میدانی مدیرعامل جدید سازمان از مناطق عملیاتی جنوب و آشنایی با چالش ها ، مشکلات و فرصت های این مناطق انجام شد ابتدا با حضور در بخش های مختلف بیمارستان شهید ایرانپورامیدیه ، از نزدیک با کارکنان ، بیماران و مراجعین گفتگو کرد.

دکتر هاشمی و هیئت همراه سپس با حضور در سالن آمفی تئاتر بیمارستان ، با مدیران ، مسئولان و سرپرستاران منطقه آغاجاری جلسه کاری برگزار کردند.

سخنان دکتر خدری رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری 

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید ، رئیس بهداشت و درمان منطقه آغاجاری طی سخنانی ضمن خوشامدگویی به میهمانان ، به ارائه گزارشی از وضعیت این مرکز پرداخت و ضمن اشاره به آمار پرسنلی و تعداد نیروهای رسمی و غیر رسمی ، مهم ترین چالش منطقه را کمبود متخصص توصیف نمود.

دکتر فرید خدری محرومیت منطقه را از جمله دلایل عدم تمایل متخصصان به همکاری ذکر کرد و گفت: عدم فعالیت فرودگاه آغاجاری ، فاصله بیش از 120 کیلومتر با مرکز استان ، عدم وجود زیرساخت های شهری و عدم تناسب پرداخت حقوق و مزایا با سختی کار در منطقه از جمله دلایل عدم رغبت متخصصان به همکاری با این مرکز می باشد و امیدواریم حضور مدیرعامل جدید سازمان در منطقه محروم آغاجاری به رفع تعدادی از این مشکلات منجر شود.

وی همچنین کمبود نیروی انسانی را چالش اساسی برشمرد و اظهار داشت: تعدادی از همکاران بازنشسته می شوند ولی مجوزی برای جایگزین آنها نیست در حالی که با بازنشستگی آنها ، کار آنها از بین نرفته بلکه به کار همکار دیگری اضافه شده است.

دکتر خدری تجهیزات پزشکی مورد نیاز را چالش دیگر منطقه ذکر کرد و بیان نمود: عدم وجود بعضی از تجهیزات و دستگاهها از جمله سی تی اسکن ، دستگاه سی - آرم ، فیکو و ..... باعث بی رغبتی و عدم همکاری متخصصان جراحی در رشته های مختلف از قبیل ارتوپدی ، چشم پزشکی و ... شده است.

سخنان دکتر هاشمی مدیرعامل سازمان

سپس مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت طی سخنانی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در منطقه عملیاتی آغاجاری و دیدار با کارکنان این مرکز گفت: تمرکز بنده بر مناطق عملیاتی است و تلاش خواهیم کرد با همکاری هیئت مدیره و مدیران ارشد وزارت نفت ، دغدغه های مناطق عملیاتی را کاهش دهیم.

دکتر سید مهدی هاشمی یکی از مشکلات اساسی سازمان را عدم شفافیت در هزینه ها توصیف کرد و اظهار داشت: واقعیت این است که هزینه ها با تولید خدمت همخوانی ندارد و همین مسئله باعث چالش برای سازمان شده است.

وی انتظار مدیران ارشد وزارت نفت را منطقی و قابل دستیابی ذکر کرد و بیان نمود: مقامات بالادستی صنعت نفت نه تنها مخالف فلسفه وجودی سازمان بهداشت و درمان نیستند بلکه حمایت هم می کنند اما انتظار دارند در قبال هزینه های انجام شده تولید خدمت واضح و شفافی را ببینند و این انتظار بجا باید برآورده شود.

دکتر هاشمی تداوم فعالیت سازمان را قطعی دانست و تاکید نمود: در این دوره تلاش می کنیم تا بودجه ها را به سمت فعالیت های موثر برده  و با ارتقا کیفیت خدمات سلامت در کنار کاربردی کردن بودجه های دریافتی و شفاف سازی هزینه ها حقانیت بهداشت و درمان را تثبیت کنیم.

نایب رئیس هیئت مدیره سازمان یکی از چالش های اساسی مناطق بهداشت و درمان را جزیره ای عمل کردن منطق 14 گانه ذکر کرد و گفت: با وجودی که همه مناطق 14 گانه متعلق به یک سازمان هستند اما به صورت موازی و جزیره ای فعالیت می کنند و تعامل عملی و هدفمند بین آنها وجود ندارد.

دکتر هاشمی حل این معضل را اولویت خود دانست و تاکید نمود: مناطق عملیاتی جنوب باید بیشتر به هم نزدیک شوند و از منابع انسانی ، امکانات ، تجهیزات و داشته های خود به نفع همدیگر استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه اهواز را قطب بزرگ بهداشت و درمان جنوب توصیف کرد و تصریح نمود: باید شرایطی فراهم آوریم تا مناطق کم برخورداری مثل آغاجاری و  مسجدسلیمان بتوانند از متخصصان و امکانات اهواز بیشتر استفاده کنند و بهداشت و درمان اهواز به عنوان یک پشتیبان قوی ، این مناطق را با فرستادن انواع متخصص حمایت بیشتری کند.

دکتر هاشمی به سطح بندی بیمارستان های نفت براساس الگوریتم وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: با توجه به عملیاتی بودن منطقه آغاجاری ، تلاش می کنیم تا خدمات اورژانس در این منطقه به بهترین  شکل  و بالاترین سطح  به جمعیت تحت پوشش و  مراجعین بومی ارایه شود تا زمان طلایی درمان اورژانسی از بین نرود.

سخنان دکتر دهقان عضو هیئت مدیره و رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز

در ادامه رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع همکاران منطقه آغاجاری ، آمادگی خود را جهت هر نوع همکاری و پشتیبانی اعلام نمود و گفت: تا چند سال پیش خیلی از متخصصان منطقه آغاجاری توسط بهداشت و درمان اهواز تامین می شد اما متاسفانه این فرآیند درست و منطقی در سال های اخیر به دست فراموشی سپرده شد و رویکرد جزیره ای بر مناطق حاکم گردید.

دکتر بهرام دهقان تلاش برای جایگزینی تعامل و همکاری را به جای موازی کاری وظیفه همه دانست و تاکید نمود: باید در عقد قراردادهای جدید تجدید نظر شود و جذب متخصص از همان اول عقد قرارداد به نیت خدمت در همه مناطق مورد نیاز سازمان باشد و در قراردادش قید شود تا نیروی انسانی متخصص به صورت هماهنگ و همگن به کار گرفته شود و از موازی کاری و هزینه های اضافی جلوگیری شود.

وی به اظهارات تعدادی از کارکنان منطقه آغاجاری اشاره کرد و اظهار داشت: از میانگین نظرات همکاران چنین برداشت کردم که این منطقه از نیروهای خوب و با کیفیتی برخوردار است و این نقطه قوت خیلی خوبی برای این منطقه و سازمان است.

در پایان تعدادی از مسئولان و کارکنان بهداشت و درمان منطقه آغاجاری به بیان نظرات خود پرداختند و خواستار حل مشکلات موجود شدند.

خبر
خبر

خبر

۴ بهمن ۱۳۹۹ ۱۴:۴۳
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۶۷۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید